fredag 13. juni 2008

Rotekopp (haha, det tøffe ordet)

Jeg står og stirrer inn på rommet mitt. Eller, på det som en gang i tida VAR rommet mitt. Ikke det at jeg flytter eller noe altså. Det er bare det at rommet mitt ikke er noe rom lenger, men ei lita søppeldynge. Visste du at når jeg skal slå av vekkerklokka på toppen av bokhylla, må jeg hoppe over hauger av klær for å nå frem? Jeg regner det som en del av morgentrimmen min. Stolene min er nesten dobbelt så høye som de ville vært dersom de ikke var stappfulle av klær. Bordet mitt er fylt av ei salig blanding av bøker, DVDer, fat, glass, visne blomster og klær. kommoden min vil jeg ikke snakke om en gang. Og hylla over senga er overfylt med bøker og CDer og CD-spillere og aviser og jegvetikkehva. Hver kveld er jeg like sikker på at i natt kommer alt sammen oppå den hylla til å dette ned på meg, sånn at jeg dør. Og jeg lover alltid meg selv at i morgen, i morgen skal jeg gjøre noe med det.
Og nå skal jeg det. I kveld planlegger jeg å bli kvitt alle klærne i døråpninga, så jeg kan lukke døra igjen, og i morgen skal jeg rydde opp i resten. Hvis ikke, har mamma (God bless her) lova meg, kommer alt hun finner av rot på rommet mitt bli kasta. I better get busy.

PS: Hvis du la merke til det, nei, jeg HAR brukt ikke bergensk bokmål i dette innlegget. Hvorfor? Fordi jeg ikke kan fordra å si hyllEN.

3 kommentarer:

Anonym sa...

To ting:
Sto du å så inn på rommet ditt mens du skrev hele dette innlegget? Og... Hvorfor har du vekkerklokken på toppen av bokhyllEN? Hoho! Mobbe mobbe! :)

Christina sa...

To svar:
Jeg kom ned på rommet mitt, gikk inn og hentet laptopen og satte meg i døråpningen og skrev. Og jeg setter vekkerklokken et stykke unna sengen sånn at jeg må stå opp for å slå den av. På den måten har jeg allerede stått opp når jeg kommer til bevisthet, og jeg skal i teorien klare å komme meg ut på badet uten å gå tilbake til sengen. Ikke at det funker da, riktignok.

camilla sa...

jeg må innrømme at jeg kjenner meg veldig igjen i din beskrivelse av rommet... jeg mistenker at rommet mitt er ganske likt akkurat nå . men det skal ryddes ! i morgen faktisk... kanksje .

Følgere

Om meg

Bildet mitt
Rar, derav strange girl