torsdag 5. juni 2008

En liten Rebus

Nå skal du/dere få høre en liten historie om en helt fantastisk mann kalt John Rebus. Rebus (ikke kall ham John. Han liker det ikke, og ikke jeg heller) er politimann i Scotland, nærmere bestemt i Edinburgh (jeg vet tilfeldigvis at han snart antakelig vil blir flyttet til Aberdeen. Ja, jeg har lest nr. 2). Han har en datter kalt Sammy, er skilt fra en dame jeg ikke har peiling på hva heter, og bor sammen med en dame som heter Patience, en egenskap hun definitivt har bruk for. Rebus er over gjennomsnittet opptatt av alkohol, spesielt brunt øl, røyk, damer og politisaker. Han har relativt kort lunte og antakelig en type du valigvis ville styre unna på gaten. Og jeg elsker ham. Han er superkuuul! Beste grunn til at jeg elsker ham: han går ikke av veien for noen, småerter samtlig han møter, kommer med små stikkpiller til folk han ikke liker, og er kjempebarsk. Han har forresten blitt slått ned av en jente før, Janice. Hvor gammel han er er jeg ikke sikker på, men tror nok ikke han er helt fersk. Hvordan han ser ut har jeg heler ikke helt peiling på, men flere av de kvinnelige skikkelsene har gitt positive kommentarer om utseende hans...
Som du kanskje har skjønt er Rebus hovedpersonen i en bok. Flere bøker faktisk. En hel serie. Jeg har lest "Black and Blue", og holder på med "Døde sjeler"(som er nr. 1). Etter den skal jeg lese "Den hengende have", nr. 3. Rebus kommer nok til å ha mer med hverandre å gjøre i fremtiden...

Ingen kommentarer:

Følgere

Om meg

Bildet mitt
Rar, derav strange girl