torsdag 7. mai 2009

Sauron den fjerde

Det er ganske merkelig egentlig. Dette blir den fjerde boken jeg leser om sinna Sauron-typer og tjukke små Sam-typer med ekstreme interesser innenfor pynt. Det merkeligste er likevel at alle heter Sauron og Frodo og Gandalf og Gimli.

Haha. Ja det var morsomt.

Så, jeg har begynt å lese Ringenes Herre. Igjen. Ellen nei, jeg har ikke begynt ennå. Jeg hr nettopp brukt masse, masse tid på å lese forord, og så har jeg lest litt av tilleggene, og å godsnakke med tante Kiss. Men nå skal jeg begynne. De fleste av dere vet kanskje at jeg har gått og gledet meg til dette hele uken. De fleste vet antakelig også at jeg ikke har kunnet begynne før nå heller, takket være vår alles bestevenn: heldagsprøvene.

Men nå blir det andre baller og ballonger. Først skal jeg skrive ferdig dette, så skal jeg spise middag, så skal jeg på tur med Oscar (vil du være med Vilde?), og SÅ skal ringen til pers.


Visste dere forresten at Frodo Baggins er oppkalt etter det norske navnet Frode? Tolkien gjorde det visst fordi han ville at han, Frodo altså, skulle ha en tilknytnign til norden. Merkelig.

So long

4 kommentarer:

Vilde sa...

Frode faktisk...Det var nytt for meg. Er dette slike småskumle internettfakta, eller har du lest noe i forordet som jeg ikke har fått med meg?

Karina sa...

Jeii, RINGENES HERRE!<3
Ja, det visste eg faktisk, Christina, du sa det i går xD hahaha....

Christina sa...

Jeg leste Frode-greien i en Tolkien-biografi jeg fant på biblioteket, så jeg er temmelig sikker på at det stemmer. Jeg har forreste kommet skrekkelig langt, sett i sammenheng med at jeg begynte på onsdag kveld.

Anonym sa...

Uff, jeg klarer ikke å lese Ringenes Herre. For:
1. HERREGUD TYKKELSEN!!!
2. Fantasy bøker er ikke helt min greie
:)
haha, jeg skjønner ikke at du gidder/har orket. jeg for min del leser heller Unni Lindell sin Sugemerket ^^

Men det er vel litt fornærmelse for oss oppe i Norden om Frodo skal være en betegnelse av oss :|

Følgere

Om meg

Bildet mitt
Rar, derav strange girl