fredag 3. april 2009

Vår

I dag var Oscar og jeg på tur rundt golfbanen, og så litt videre opp mot Siljustøl. 20 grader i solen, minst. Jeg skulle egentlig jogge, men klarte ikke i den temperaturen. Så jeg gikk. Siljustøl var nydelig. Hvis noen av dere har hørt om komponisten Harald Sæverud, så var det der han bodde. Med en enorm hage som nå er blitt turområde.
I alle fall, når vi var der var det massevis av hestehover, som etter min mening er det fineste vårtegnet. Og det er mens jeg ser på disse nydelige blomstene at jeg ser dem; årets første sommerfugler!
3 stykker, de derre rustrøde med striper på kantene. Jeg har bilde:


Når sommerfuglene kommer, da kan du ikke nekte for at det er vår. Dette blir altså årets første vårøyeblikk:)

Tegn på at det er vår:
- sommerfugler
- hestehover
- fuglesang
- gressklippere (golffolket er tidlig ute..)
- Christina klarer ikke å høre på vanlig musikk, men bare sommersanger (hadde bare en på turen, så det gikk mye i summersunshine med the corrs)
- Elise leser bøker(!)
- edderkopper og brunsnegler
- påske
- vind som ikke nødvendigvis gir deg kuldesjokk
- Christina klager over plenen

5 kommentarer:

Birkenfeldt, Remi Birkenfeldt sa...

VÅRKJENSLE! Liking the innlegg! Og - Elise leser bøker (!) - er det ein spesiell grunn til at ho berre les bøker når det vert varmare i vêret? GOD påske, fantastiske du ^^

camilla sa...

OG.. trommevirvel.. jeg så en HUMLE hin dagen. en HUMLE !! da er det iaffall vår. vanligvis nesten sommer, men likevel.

Christina sa...

Humle er definitivt et vårtegn! Jeg vet ikke hva det er med Elise som gjør at hun bare leser om våren, men det er altså slik det er.

GOD PÅSKE! :) :) :)

Elise sa...

Jeg leser året rundt, bare litt ekstra når det er vår/sommer!!!!!

Birkenfeldt, Remi Birkenfeldt sa...

Hihi, Elise: eg har ikkje lest meir enn EI bok sidan forrige sommar, så eg har jo eigentleg ikkje noko eg skulle sagt!

Følgere

Om meg

Bildet mitt
Rar, derav strange girl