tirsdag 14. april 2009

En skummel drøm jeg garantert kommer til å huske en stund, men som likevel var bra fordi den satte igang en hel del viktige prossesser

I natt hadde jeg mareritt. Det er ikke så vanlig for meg å få mareritt, siden jeg vanligvis bare drømmer absurde ting uten noe særlig mening, som derfor ikke kan kategoriseres som verken mareritt eller fine drømmer. Denne drømmen var imidlertid av et helt annet kaliber; både naturtro og ekte, og kjempeekkel.

Drømmen, slik jeg husker den, starter med at jeg våkner i sengen min av at pappa banker på og sier at nå er det bare 10 min igjen til vi skal dra til flyplassen, siden jeg skal til Oslo på lederkurs. Jeg får umiddelbart panikk: jeg har ikke pakket, printet ut billetten min, lest ferdig leseplanen min eller avtalt praksiskontrakten min, og jeg må dra om 10 min.
Jeg står opp og begynner å pakke alt jeg ser rundt meg. Mamma kommer inn på rommet og begynner å snakke om alt mulig rart mens jeg pakker med økende panikk. Plutselig kommer jeg på at jeg ikke har printet ut billetten min ennå, så jeg springer opp trappen mot pcen på loftet, men pappa står i veien. Han spør hva jeg skal og jeg tør ikke fortelle at jeg ikke har printet ut billetten ennå, så jeg går ned igjen og fortsetter pakkingen.
Når jeg snart er ferdig med pakkingen kommer mormor og Harald (gud vet hvorfor de skulle kjøre meg hvis både mamma og pappa allerede var der..). Alle setter seg i onkel Øyvinds nye bil og mamma begynner å kjøre. Når vi akkurat har fått start på bilen, husker jeg plutselig billetten. Men jeg klarer ikke å huske hvor jeg har lagt den, så jeg går ut av bilen for å finne vesken min i bagasjerommet, men jeg før jeg rekker så langt begynner mamma å kjøre.

Det er mens jeg står og skriker etter dem at jeg våkner, dyvåt av svette mens jeg desperat prøver å huske hvor jeg har gjort av billettene.

Fy flate så ekkelt det var. Alt sammen er selvfølgelig et resultat av at jeg ikke har gjort noen av de overstående tingene ennå, i tillegg til å ikke hå gått igjennom historiefremføringen min til i morgen, begynt på historieprøveøving eller søkt selvstendig studiearbeid på fredag. Stress!

Heldigvis fikk jeg lest omtrent halvparten av det jeg skulle idag, fått telefonnummer til hun jeg skal snakke med om praksiskontrakten, OG shoppet nok til å roe meg ned. Visste dere at Kapphal har lansert en Vintage-kolleksjon?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah!
Jeg satt her og lo for meg selv.
Kjenner meg igjen i de drømmene, kan være sykt stressende :p

camilla sa...

jeg tipper du er sanndrømt , og det samme skjer i virkeligheten på fredag :b

Birkenfeldt, Remi Birkenfeldt sa...

Hottalaus!

Vilde sa...

Haha, Christina...Du lærer aldri!
Siden du er så latterlig dårlig til dette (og fordi jeg kjeder meg), skal du få et par nyttige regler for fremtidige reiser:

1. Skriv pakkeliste minst en uke før, sånn at du har tid til å vaske alt som skal vaskes, kjøpe ting du mangler og lokalisere ting du vet du har "ett eller annet sted"

2. Pakk alt du skal ha med deg minst to dager før, slik at du har plenty av tid til evt ompakkinger fordi du tok med deg for mye (dette for å redusere fare for koffertspenging på flyplassen)

3. Overlat billetten i utskrevet form til en som ikke må lete for å finne gulvet når fredagen kommer (ikke deg altså).

Hvis du lurer, så er dette regler som mamma har utarbeidet etter noen særdeles lite fornøyelige dagen-før-vi-reiser-opplevelser med meg.

Christina sa...

Haha! Det skal jeg huske;) Kos deg hos Linni

Følgere

Om meg

Bildet mitt
Rar, derav strange girl