lørdag 14. mars 2009

Christina filosoferer om musikk

Bare så dere vet det: dette er resultatet av mange, mange turer fra busstoppet ved meyerskiftet og hjem til meg. Det er antakelig den tiden på døgnet jeg tenker mest.. Så her kommer et lite sammendrag av det jeg har kommet frem til:

Musikk er noen merkelige greier.

I mitt hode unerstreker forskjellige instrumenter i et band de forskjellige personlighetene. Gitatristen og vokalisten, som jo ganske ofte er den samme, er den populære og utadvendte, bassisten (og ev. pianist el. keyboardist) er den rolige som liksom holder orden, og trommisen er liksom den "ville". Strange, I know.

Jeg tror det er fult mulig å få orgasme av å høre på musikk, no partner necessary. Helt seriøst. Eminem, Westlife, AC\DC, Vivaldi. You name it.

Jeg synes ikke rap er musikk. Trommer derimot.

Hvis jeg ikke skulle høre på sånn musikk jeg gjør nå (alle mulige undersjangre for rock (haha! prøv å finne ut hva jeg liker utifra det:P)++), ville det vært klassisk.

Hvorfor kaller Hard Rock Café seg for HARD Rock Café? Hvis de i det hele tatt spiller rock, så er det definitivt soft.

Hvis jeg skulle skrive en bok om musikk, skulle den bare ha en side. På den siden skulle det stå: "Du kan jo ikke LESE om musikk! Du må høre på den". Men jeg klarer tydeligvis å skrive et blogginnlegg likevel..

7 kommentarer:

Anonym sa...

Pavarottie sa en gang: "Å lære om musikk ved å lese om den, er som å elske gjennom e-mail." Dette kan vel med trygget sies å skape diverse bilder i folks hode, men poenget er at det lignet litt på det du sa! Ego: Du tenker som en operasanger... eller...? Beklager, jeg er trøtt.

Christina sa...

Jeg synes Pavarottie er ganske stilig. Jeg og farmor (antakelig det eneste vi har til felles). Men jeg lurer på en ting:
Hvordan vet du at han, en gang, sa det?

Anonym sa...

Jeg har en internvits med å høre drit bra musikk er øresex, haha. Derfor sier jeg til masse musikk er øresex :D haha, mange som misforstår den der xP så tror det er fult mulig å få orgasme med bare musikk, haha.

Men i bandet våres er det: Gitaristene de ville, vokalisten den utadvente, bassisten har mye ordnen og slikt og trommisen er langt i fra den ville, haha, jeg vet ikke hva vi kan katogorisere henne med, men kanskje den artige. :p
Så ikke HELT riktig, med det derre azz.
Men i The Killers passer det litt bra, unntatt med gitaristen, han er litt chill og ikke SÅ mye utadvent:P.

Hvorfor må du spekulere rundt Hard Rock Cafe navnet?! Du ødelegger stedet! De spiller pop og alt mulig rart for at folk ikke skal føle seg utelatt!
De har nå søren meg spilt Pink Floyd noen ganger når jeg har vært der, er det Hard Rock? HÆ?! HÆ?! HÆ?! :p

Man kan godt lese om musikk! Hallo! Musikkhistorie! Må selv ha lest en liten håndbok om hvordan bruke forsterker skrevet av forskjellige musikere i Bergen.
Og så klart vil man lese biografi til forskjellige musikere!
NME skriver gode forklaringer for foreksmepl hvordan spille som det og det bandet, hvor de har "analysert" musikken, og skriver en god forklaring hvordan du kan få sound som de... (man sender liksom requste til forskjellige ting)

Forresten, i dag ble Radio 1 lagt ned i Oslo og Trondheim! Hurra!!! Ned med Radio 1!

Haha, dette ble litt langt, men var mye jeg var imot og enig her :p
(forresten tror pappa har litt over 200 lp-er"min papa er bedre enn din papa"(haha xP(hope you don't take that so seriouse))

Christina sa...

wow! så kjekt med langt innlegg. lange innlegg krever lange svar, så:

først: jeg tenker også ofte at trommisen må være litt ordentlig, siden han/hun liksom skal holde rytmen, men villskapen vant for min del.:) Gitarist kan DEFINITIVT være litt syk, bare se på AC\DC:)

så: Jeg har aldri i hele mitt liv påstått at pink flyod er hard rock. derfor hører det heller ikke hjemme på HARD rock cafe. Basta!

deretter: dra i strengen så den lager en "spjoing"-lyd?! Sånn går ikke. Og bøker om band er biografier, som er noe helt annet. selvfølgelig går det an åå lese om band.

så: Håper de legger ned Radio 1 i Bergen også, og erstatter den med HARD rock radio:D

til slutt: pappa har nøyaktig 194 lp-er hvorav omtrent halvparten er doble. det blir omtrent 300 lp-er.
dessuten har vi 25 singler som bland annet inneholder the monkees, lionel richie, black sabbath, beegees og en russe-CD:D
Pappaen min er kulere enn din:p
Men pappaen din er kul han også:)

Anonym sa...

Nå har ikke telt Pappa sin LP-er :p haha.
Det er hvertfall en veldig lang rekke i kjelleren, som jeg ikke orker å telle gjennom. Så tror jeg han har latt mange bli igjen i kjelleren til besteforeldrene mine xP som She Loves You fra Beatles, for den virker det som han ler veldig av for å være hans første singel :p

haha

Kikkis sa...

Musikk er fint:)






(Woi! kontrast til deres lange svar!)

Yassi sa...

Musikk suger.

Følgere

Om meg

Bildet mitt
Rar, derav strange girl