mandag 28. september 2009

Om sko som flytter på seg av seg selv


Jeg er egentlig mer glad i å fortelle muntlig enn å skrive det ned. Som konsekvens av dette har nok flesteparten av mine potensielle lesere allerede fått denne + en milliard forunderlige hendelser forklart live. Akkurat denne historien er imidlertid så spooky at den var verdt å skrive ned.

Det er kveld, og Christina, fortellingens askepott, befinner seg for øyeblikket i en minibuss på Volda, hvis det sier deg noe. Skoene hennes, et par grønne conversesko, er våte og kalde, og i et forsøk på å redde føttene fra samme skjebne har hun tatt dem av, og lagt dem på gulvet. Flertallet av Christinas reisefelleskap befinner seg på utsiden av bussen, og er travelt opptatt med 27 vers av "99 bottles of beer on the wall". Christina selv er også oppslukt av sangen, og merker ingenting når en liten sko faller ut av bussen, og lander på den våte bakken. Fergen kommer, og følget stiger inn i bilen. Ingen merker at den vesle skoen blir stående igjen alene.

Den forsvunnede skoen blir ikke meldt savnet før flere timer senere, da Christina skulle ut av bilen for siste gang. Etter flere desperate telefonsamtaler med fergesambandet er skoen erklært forsvunnet for godt, og Christina innstiller seg på en helg på høye hæler.

Neste dag ankommer Christina og hennes følge kulturhuset i Ørstad, og etter en rask inspeksjon av scenen ankommer de garderobene. Der, midt på sminkebordet står det en grønn conversesko...

4 kommentarer:

camilla sa...

freaky! jeg fikk bare deler av historien med meg idag , var så masse mas . (ikke av deg)

Vilde sa...

Hahaha, den er god! Alt ordner seg for deg for tiden ser det ut som=)

camilla sa...

btw , det heter Ørsta , ikke Ørstad . as far as I know

- sting

Anonym sa...

Woho!
Hemmelig beundrer/prins i forkledning? ;)
Hehe, eller en magisk sko :)

Følgere

Om meg

Bildet mitt
Rar, derav strange girl